آنچه در مورد طراحی داخلی و خارجی ساختمان باید بدانیم

طراحی دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان

آنچه در مورد طراحی داخلی و خارجی ساختمان باید بدانیم

طراحی دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان

منشا و مفهوم طراحی داخلی

منشأ طراحی داخلی

طراحی داخلی که شامل تمامی اشیای زینتی ثابت و متحرک می باشد، همواره جنبه بسیار مهمی از طراحی محیط بوده و باید اشاره کرد، بسیاری از اشیایی که امروزه به عنوان هنر گذشتگان در گالری و موزه ها به نمایش گذاشته می شوند درواقع به عنوان دکوراسیون داخلی آنها استفاده می شده است. حتی نقاشی ها نیز اغلب براساس اندازه به نقاشانی که وسایل دکوری دیگر مانند مبلمان را میساختند سفارش داده می شد. مجسمه سازان با سنگ و طلافروشان نیز با برنز و طلا انواع مختلفی از تزئینات زینتی را ایجاد می کردند.

هنرمندان مهمتر و شناخته شده تر، کارگاه هایی برای کار و دستیار و کارآموزانی داشتند و اغلب کارهای سفارشی مشترکی انجام می دادند. معماران نیز در طراحی داخلی شرکت می کردند، وسایلی مانند مبلمان، ظروف چینی، نقره، فرش و نقاشی هایی که در اندازه کمد و کابینت ها ساخته و در بالای درها آویزان می شدند.

در قرن هفدهم به سبک باروک، نقاشی هایی که بتوانند فضای داخلی را وسیع تر نشان دهند باب شد و آینه ها نیز به همین منظور در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده شدند.

استفاده از عتیقه جات به عنوان تزئین در بیشتر دوره ها معمول نبود. درواقع به منظور ایجاد دکوراسیون جدید در اتاق ها کلیه عناصر قدیمی با تزئینات قبلی به اتاق های کم اهمیت تر منتقل می شدند. یکی از دلایلی که اشیایی که در حال حاضر عتیقه محسوب می شوند به خوبی حفظ شده اند نیز همین موضوع است.

صنعت هنر از ابتدا به منظور ارائه آثار جدید و عتیقه برای دکوراسیون های داخلی وجود داشته اما در دوران اولیه این کارها معمولا به نقاشی های محدود استادان هنرمند و کار زرگری محدود بود.

اکنون نیز دکوراسیونی که توسط قدرتمندان و ثروتمندان در گذشته استفاده می شده بسیار قابل تامل است، هرچند در حال حاضر این اشیا در انزوا مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرند و تفکیک اولیه آنها در گالری ها به عنوان هنرهای تزئینی یا صنعتی عملکرد اصلی آنها را در مبلمان داخلی مبهم کرده است.

امروزه نگرش خاصی برای وسایل طراحی داخلی وجود دارد که ناشی از ظهور مجموعه ای از دهه 1840 است. نقره جات و وسایل ارزشمند، دیگر به عنوان لوازم خانه مورد استفاده قرار نگرفته بلکه از آنجا که گرانبها حساب می شوند، در کمدها، قفسه و کابینت ها نگه داری می شوند. به همین دلیل، حتی وسایل ظریف و کوچک چینی نیز که زمانی بخش جدائی ناپذیر سرویس های پذیرایی بودند، اکنون برای استفاده روزمره بسیار ارزشمند هستند.

مفهوم طراحی داخلی

مفهوم طراحی داخلی را میتوان در تاریخ به شیوه زندگی کشاورزی که شروع دوره زندگی یک جا نشینی بود منتسب نمود، زیرا در زندگی غیر ثابت مردمان عشایر، جایی برای نزئینات مناسب وجود نداشت و تنها امکان استفاده از فرش ها برای هم هدف تزئین و هم ایجاد آسایش در چادرها و منازل قابل حمل وجود داشت که درواقع پوششی برای کف چادر و جای خواب بود. این فرش ها شکل اصلی هنر مردم آن دوره بوده و قدیمی ترین فرش عشایری نیز در مغولستان مرکزی یافت شده که مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد است. پرچه متصور است نقش های برجسته با طرح هندسی از آشور و در قرن هفتم قبل از میلاد درواقع براساس الگوهای فرش های بافته شده همان دوران بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد